pondělí 30. července 2012

you're greater th>n

Dětičky, tak jsem se vám vrátila, živá a zdravá (klepe na dřevo) z english campu, který byl nepopsatelně perfektní. Opravdu. Byl to můj už druhý english camp, ale rozhodně byl lepší než ten první.
Enghlish campy, na které jezdím, jsou pořádány většinou církvemi a jedná se o týden, kdy se můžete naučit anglicky, kdy máte možnost spřátelit se američany a kdy se máte možnost dozvědět něco o křesťanství celkově, protože ze své vlastní zkušenosti vím, že očekávání většiny lidí jsou dost divná. :D A věřte mi -  ikdyž existuje hodně divných křesťanů, zaručuju vám, že jsou i ti normální. :D
Každopádně, tento týden byl super. Náš camp se konal na jednom z nejhezčích hotelů a v opravdu dokonalé přírodě. Měli jsme výhled na hory a město pod nimi a bylo to kouzelné. Za ten týden jsem se hodně skamarádila se strašně moc lidma a vím určitě, že se mi po nich bude stýskat. Už teď mi chybí.
Momentálně u sebe ještě nemám žádné fotky, ale až někde nějaké najdu, buďte si jistí, že vás zaspamuju. :)
Ano, dneska jenom takový rychlo post, protože nemám moc času, ale už se nemůžu dočkat na psaní více článků v budoucích dnech. :)
your Kristý.
Ok, takže mě popadla psací nálada a náhodičkou mám krapet volného času, tak proč se více nesvěřit těm, kterým chyběly moje deníčkovské články, že ano? Tak vám tedy o slavné ingliš kempu povykládám něco více.
Já jsem se o něm dozvěděla tak, že jsem věřící a chodím do sboru, který ty campy pořádá. A taky jsem tam byla už loni. Ale rozhodně se nenechte odradit tím, že jsem věřící, abych pravdu řekla, tak na tom campu byla převaha těch, kteří slyšeli slovo Bible poprvé, takže klídek. :D Na campu nás bylo asi 35-40 Čechů a asi 20-25 Američanů, kteří k nám přijeli z Pensylvánie, ze sboru LCBC, takže to jsou všichni fajn křesťani a nemusíte se bát nějakých zlodějů či vrahů. :D Camp je tu od toho, aby se vaše angličtina zdokonalila a mohli jste si pokecat s nějakými amíky, kteří s vámi budou na pokojích a budou vás každé dopolendne vyučovat angličtinu (aniž by uměli česky). Pro ty, které ale anglina moc nebere tady letos byly sporty (hrál se softball) a nebo Fusion (což je něco jako hudební a pěvecká skupina). Tuhle možnost výběru myslím měl jen náš camp... (Pořádají se stejné campy po celé ČR). Já jsem byla na anglině a bylo to úžasné. Naučila sjem se strašně nových a zajímavých (a potřebných!) slovíček, které jsem neznala a rozkecala jsem se. :) Po dopoledních angličtinách (či sportu, či fusionu) byl oběd. My jsme měly jídlo opravdu dobré, jelikož, jak už jsem psala, hotel kde jsme bydleli byl famózní. Po obědě byla myslím hodinka volna. Hodně lidí jí využilo na spánek, nebo se prostě jen povalovali po hotelu, bavili se s amíky a kamarády a měli fajn čas. Po volnu byly dobrovolné workshopy. Každý den byly jiné a každý den jsme měli na výběr z více zajímavých workshopů. Já jsem například byla několikrát na Drama, což bylo ohromě super a vtipné. Hráli jsme s amíky různé hry podobné partičce a vždycky to byla děsná prdel. :D Pak jsem taky zkusila workshop focení, kde jsme se učili jak technické věci o foťácích, tak jsme se i zajímavě fotili a Shannon (skvělá američanka) mi udělala fotku s mou kámoškou z polaroidu. Bylo to super. :) Pak tam také bylo na výběr z "uměleckého" workspopu, kde děcka vyráběly nějaké knihy, náramky a tak. 
Po workshopech byly už povinné Sporty a Aktivity. Na to jsem se moc netěšila. Nemám moc ráda hromadné sportování a neholduji většině sportů... Nakonec to ale byla zábava! :) Pořadatelézjevně myslely na lidi jako jsem já a nakonec to bylo super. Byli jsme rozděleni do menších skupinek (v každé byli asi 3 amíci a 4 češi) a hráli jsme zábavné hry a soutěže. :) Po 'sportech' byla večeře. A v sedm večer byl večerní program. To většinou probíhalo tak, že se zatančil Camp Dance (každoroční tradice), potom se zpívalo a 'tančilo' (jenom ukazování rukama...) a poté měl Chris (hlavní vedoucí našeho amerického týmu) krátké slovo. Potom jsme se rozdělili do skupinek, ve kterých jsme každodenně sportovali a debatovali jsme na různé otázky jako jsou pravidla, očekávání a tak. Bylo to super, protože člověk měl čas přemýšlet nad věcmi, nad kterými v běžném životě není čas... No a od desítí se pak konala čajovna. Pili jsme všichni dobrý (!!!) čaj, hráli karty, kecali jsme, každý dělal co chtěl. :) Oficiální večerka byla ve dvanáct, ale my jsme třeba s kámoškama každý večer ještě kecaly s Ashley, jednou američankou, která mi bude chybět asi nejvíc... :( 
Musím teda říct, že mi všichni strašně (!!!) přisrostli k srdci a bylo smutné se s nima loučit. Hodně se brečelo a hodně se rozdávaly adresy... Bylo to skvělé, takže pokud máte šanci nějaký camp navštívit, rozhodně neváhejte!!! Kdyby se někdo bál, že to nezvládne s angličtinou, rozhodně se toho nebojte. Vždycky tam jsou všude lidi 'překladatelé', kteří sjou vám plně k dispozici. A camp je právě od toho, aby vás mluvit naučil, takže se nebojte. 
A kdo to dočetl až po sem, posílám mu imaginární pohlazení!! :)

6 komentářů:

  1. english camp byl i u nás. bohužel jsem na něj nemohla, všichni my vyprávěli jak je to tam úžasné. EC nám šli představit američené a pár lidí od nás k nám do školy a strašně se mi to zalíbilo,tak doufám,že příští rok se tam dostanu:) určitě pak ukaž fotky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně ho na 100% doporučuju, nejlepší akce roku, fakt! :)

      Vymazat
  2. Holky ze třídy tam taky jezdí, mě to bohužel nějak neláká :(

    OdpovědětVymazat
  3. tý jo, to vypadá úžasně! škoda, že jsem nevěděla, že se něco takového koná. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já vím, je perfektní!:D) Kup si ho, stojí majland, ale je prostě nejlepší)) English camp Ti závidím! Příští rok je KONEČNĚ na nějaký určtiě chystám, nebo prostě na nějaký kurz, musím už!)

    OdpovědětVymazat

Jsem vám vděčná za každý komentář! :)